سازها چگونه به صدا در می آیند: فولفیلمنت سازهای موسیقی چگونه انجام می شود

سازها چگونه به صدا در می آیند: فولفیلمنت سازهای موسیقی چگونه انجام می شود

نویسنده ایفا در تاریخ

پسر بچه ای را تصور کنید که بعد از دیدن یک ویدیو از Chuck Berry فقید و با کلی تلاش برای راضی کردن پدر و مادر، یک گیتار الکتریک سفارش داده و برای رسیدن گیتارش از تهران لحظه شماری می کند. قبول کنید که فولفیل چنین سفارشی جدای از هیجانی که به خود ما برای خوشحال کردن این پسر بچه می دهد، از نظر استاندارد انبارداری، بسته بندی، مدیریت زمان و هزینه لجستیک کار چالش برانگیزی است.

اما ببینیم تفاوت در سفارش گردانی ساز موسیقی با سایر کالاها در چیست؟

انبارداری:

ساز موسیقی کالای به نسبت گران قیمتی است و معمولا در حجم انبوه تولید نمیشود. بنابراین حفظ موجودی مطمئن برای چنین کالایی اهمیت دارد. از طرفی حجم سازهای موسیقی زیاد است و در کنار جعبه و بسته بندی، فضای زیادی را اشغال می کند، پس توجه به انبارش آن هم مهم است.

بسته بندی:

باید بپذیریم که کنترل سرویس در کوریرهای همکار کار دشواری است و حامل، معمولا برچسب "شکستنی" یا "با احتیاط حمل شود" براش اهمیتی ندارد. پس باید نهایت دقت و احتیاط در بسته بندی برای پیشگیری از هرگونه آسیب انجام شود.

بعضی از آلات موسیقی علاوه بر حجم بالا، سنگین هم هستند. یک گیتار الکتریک تا 5 کیلو و توبا (Tuba) تا 20 کیلو می تواند وزن داشته باشه. پیشنهاد ما همیشه حمل در هاردباکس برای حفظ چارچوب بسته بندی و امنیت کالاست. اما نکات ریز زیادی باید در بسته بندی رعایت شود.

مثلا برای گیتار داستانمان، اول باید سیم ها کمی شل شوند و تحت کشش نباشند. خرک (Bridge) جدا شده، فضاهای خالی داخل جعبه‌ی ساز با ابر فشرده پر شود، خود جعبه گیتار با نایلون حباب دار برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و جذب فشار بیشتر بسته بندی و نهایتا هم داخل یک باکس فومی قرار بگیرد.

حمل و جابجایی: 

اینکه کارکنان شرکت باربری اهل موسیقی یا نوازنده ساز باشند غیرممکن نیست ولی نمی شود روی این احتمال برای تفاهم بر سر چگونگی حمل ایمن یک ساز حساب کرد که در غیر این صورت قادر نخواهند بود به طور کامل درک کنند که چگونه جا به جایی و تکان خوردن ، رها کردن یا تغییرات شدید دما، می تواند به ابزار آلات موسیقی آسیب بزند. 

تضمین ایمنی وسایل و ابزار آلات موسیقی شما آسان نیست. با این حال ما با وجود حداکثر دقت در عملیات فولفیل و ارسال، تحویل سالم کالا را تضمین می کنیم. 

در حال حاضر به دلیل همین پیچیدگی، فروشندگان و تولیدکنندگان آلات موسیقی ترجیح میدهند خود همه این کارها را انجام دهند. جدای از صرف زمان و هزینه بالای این کار، نهایتا تضمینی هم برای تحویل صحیح کالا نیست. 

جابجایی ایمن کالاهای حساس به فرآیندها، تجهیزات و آموزش نیاز دارد. گاهی مسئله فقط هزینه مالی ناشی از آسیب کالا نیست، برخی از این سازها آثار هنری منحصر به فردی هستند که نمونه جایگزینی ندارند.

آماده سازی سفارش سازهای موسیقی فرآیندی است که به تولیدکننده یا فروشنده کمک می کنند تا سازهای خود را سریع و کارآمد به دست مشتری برساند. نوازندگان هم می توانند در زمان، هزینه و تلاش برای تهیه سازهای خود صرفه جویی کنند و به جای نگرانی در مورد تدارکات، بر جنبه های خلاقانه هنر خود تمرکز داشته باشند.

بنابراین مثل همیشه پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین در این زمینه افتتاح کنید یا کار خود را از یک کسب و کار محلی به عرصه بزرگتری توسعه دهید با ما تماس بگیرید.

#ارسال_ساز_موسیقی

#لجستیک_کالاهای_خاص

#بسته_بندی

#ایفا_سرویس

#مرسوله